motodd :: @Instagram :: YouTube
informacje techniczne na temat Nissana Silvia (model S12)

Data dodania: 22.09.2012


Konwersja przedniego zawieszenia w S12:

Poniżej kilka opcji konwersji przedniego zawieszenia w Nissanie Silvi S12. U siebie posiadam wariant 1 z wachaczami od S12 i standardowe 4ro szpilkowe piasty od S13 z tarczÄ… 280mm i niestety 1 tÅ‚oczkowymi zaciskami. W przyszÅ‚oÅ›ci planujÄ™ zastÄ…pić zwykÅ‚e zaciski, zaciskami z Z32 (300ZX), jednak najpierw wlecÄ… przeowdy w stalowym oplocie( firmy Hel - już sÄ…). Nissan i tak hamuje bardzo dobrze. Dodam, że S12tka nie jest wyposażona w ABS i Å‚atwo zblokować koÅ‚a nie używajÄ…c dużej siÅ‚y. 

 

Wariant 1:

S13-S12:
- S13/S12 gwint (BC Racing, Megan Racing)
- S13 sworznie wahaczy
- S13 piasta. (spindle)
- S13 5cio lub 4ro szpilkowe.
- S13 Zacisk hamulcowy, przewody (S12 lub S13 lub Z32)
- S12 wahacze z drążkami reakcyjnymi (tension rod)
- S13 drążki kierownicze  i koÅ„cówka drążka kierowniczego z 1995 ford escort .

 

Wariant 2:

S12-S14-S13:
- S14 - sworznie wahaczy
- S14 - piasta (tylko 5 śrub)
- S14 - Zacisk hamulcow, przewody
- S12/S13 - wahacze  z drążkami reakcyjnymi (tension rods).

Wariant 3:

S13:
- S13 - wahacze z drążkami reakcyjnymi (tension rods)
- S13 - piasta z zaciskami i przewodami hamulcowymi

 

Wariant 4:

S13/S14/Z32
- S13 - piasta (spindle)
- Z32 - zacisk hamulcowy (nie wiem czy trzeba dorabiać flansze) – Brake caliper
- S13 - wahacz  (contro larm)
- S13 - drążki reakcyjne (tension rod).
- S14 – skrócone drążki kierownicze
- S14 – Å‚Ä…czniki drążka stabilizatora + stabilizator ( tego nie jestem pewien)
- S14 - …… - tension rod bracket ??

 

Z  moich poszukiwaÅ„ wynika, że moja Silvia dysponuje mocÄ… okoÅ‚o 135 KM a nie jak myÅ›laÅ‚em 122KM. Otóż wersja 122 konna (na niemcy, francjÄ™ i gdzies tam jeszcze) byÅ‚a dÅ‚awiona katalizatorem, Oba silniki 135 i 122 konne nie różniÄ… siÄ™ niczym, wiÄ™c teoretycznie demontarz katalizatora odblokowuje nam te 13 KM mocy. 

 

Data dodania: 20.09.2012


Specyfikacja Nissan Silvia z silnikiem CA18ET:

Typ: CA18ET
Rodzaj rozrzÄ…du: SOHC (Single Overhead Camshaft - jeden waÅ‚ek rozrzÄ…du umiejscowiony nad gÅ‚owicÄ… ). 
Liczba cylindrów: 4

Pojemność:

•   1809 ccm

•   1794 ccm (Twin Spark)- różnica tylko poprzez to że mamy dodatkowe Å›wiece 

Moc:

•    135KM przy 6000 obr/min i 191 Nm przy 4000 obr/min    ---  ?????? 

•     122KM (90kW) przy 5200 obr/min i 183 Nm przy 3200 obr/min

DoÅ‚adowanie:  Turbo Garett T2 - 0,3 bara


Åšrednica zaworów:

•    wlotwy: 42mm

•    wylotowy 35 mm
 

Stopień sprężania:

•    8:0;1 - (135HP)

Spalanie:  6.4/8/12.1 l ( wg katalogu) wersja 135 KM


Przyspieszenie :

•  0-100km/h : ?? sek (135KM) – V max ??km/h

•  0-100km.h: 122KM- 9.6 sek – V-max: 195km/h


WystÄ™powanie (wkipedia): 

•   1984-1986 Nissan 200SX Turbo (-1988 Canada) 

•    1984-1986 Nissan Bluebird U11 Turbo (UK Market) 

•    1983-1985 Nissan Bluebird U11 SSS-X (Japanese Market) 

•    1986-1988 Nissan Silvia (Japanese Market).

•    1986-1990 Nissan Bluebird T12/T72 Turbo (UK Market).

  •   1985-1990 Nissan Auster 1.8Xt
 

 

Data dodania: 19.09.2012


Informacje o nissanie Silvi z forum www.turbokillers.com - autorstwa Chestera ( ok umieÅ›ciÅ‚em je tutaj bez zgody autora, ale chciaÅ‚em żeby byÅ‚y w jednym miejscu) oczywiÅ›cie zapraszam do odwiedzania forum turbokillrsów po wiÄ™cej informacji 


Swapać ?

Jeżeli jest trochÄ™ grosza to radze uturbić FJ'a. To jest zajebiÅ›cie wytrzymaÅ‚y silnik. Ale ca18et tez nie jest zÅ‚y. Jeżeli chodzi o dóÅ‚ silnika to jest prawie identyczny z det. Jak powiedziaÅ‚ coobcio nie ma natrysku oliwy na denko tÅ‚oka, ale za to tÅ‚oki majÄ… wiÄ™ksza powierzchnie bocznÄ…, co poprawia odprowadzanie ciepÅ‚a. Seryjna turbina z dobrym IC pociÄ…gnie 0.8 Bara, czyli jakieÅ› 160-180 kucy, lecz nigdy niw byÅ‚o mierzone, ale bÄ™dzie lagowate. Do t25 albo T28 nie trzeba zmieniać kolektora wydechowego a jedynie downpipe, bo T2 ma na 4 Å›ruby a wyżej wymienione na 5. JeÅ›li chcesz przeÅ‚ożyć dóÅ‚ z DET to nie ma problemu. Potrzeba bÄ™dzie tylko pompa oliwy z DET, bo jest bardziej wydajna i Å›rednica waÅ‚u w miejscu napÄ™du owej pompy jest wiÄ™ksza. KoÅ‚o pasowe z DET'a gdyż tam Å›rednica też jest wiÄ™ksza. KoÅ‚o zamachowe, bo et ma 6 Å›rub a DET’a na 8. I malutka przeróbka oryginalnego dolnego kóÅ‚ka rozrzÄ…du. ET ma inny ksztaÅ‚t zÄ™bów a wal od DET’a jest w tym miejscu grubszy wiec trzeba przetoczyć to kóÅ‚ko na wiÄ™kszÄ… Å›rednice (20 PLN) i pilnikiem wyciąć miejsce na klin. Reszta waÅ‚u jest identyczna nawet panewki i tylny uszczelniacz waÅ‚u jest ten sam. Kolejna sprawa. Jeżeli bÄ™dziesz chciaÅ‚ przeÅ‚ożyć caÅ‚y blok od DET’a pod gÅ‚owÄ™ et to bÄ™dziesz tez musiaÅ‚ wziąć Å›ruby od gÅ‚owy DET’a gdyż tam jest wiÄ™ksza Å›rednica. Skrzynia spokojnie wytrzyma tyle ile trzeba, bo jak coobcio napisaÅ‚ jest taka sama jak w sx'e.
Z wymiana silnika na DET tez nie ma problemu żadnych przeróbek tylko przykrÄ™cać.
Gdyby nie to ze DET nie ma klasycznego aparatu zapłonowego z rozdzielaczem tylko te 4 cewki i CAS to nie trzeba by nawet wiązki i elektroniki zmieniać. Chociaż już wymyśliłem ze jak się wywali wiatrak wiskozowy i zamontuje elektryczna dmuchawę na chłodnicy to jest wystarczająco dużo miejsca żeby zamontować oryginalny aparat z ET na głowę DET w miejsce tego małego CAS i cały problem z głowy.

ZAWIESZENIE:

Przedni zawias jest prawie identyczny z s13 a tylni to 300zx z31.
Jeżeli chodzi o sprężyny to przednie można brać z 280z a tylne z31
Ogólnie wystarczy skrócić i jest ok.
Amorki przednie są rozbieralne wiec można z nimi zrobić, co się chce.
Na tyÅ‚ po maÅ‚ych przeróbkach wchodzÄ… bilsteiny od golfa III.

Mechanizm różnicowy z s13 podejdzie, ale obudowa już nie. A w ogule, po co ja wymieniać skoro oba sÄ… takie same(open diw). S14 już lepiej, ale to nie plug&play.
Zawieszenie tylne w s13 jest całkowicie, ale to całkowicie inne. Montaż wiązałby się ze wspawaniem nowych mocowań i cięci podłogi.
Przedni zawias jest częściowy zamienny z s13 i s14, ale trzeba wiedzieć, co siÄ™, z czym wsadza żeby kabla nie obrać kupujÄ…c. Zmiana dyra z s13 jak napisaÅ‚em w innym poÅ›cie mija siÄ™ z celem. Obudowy sÄ… caÅ‚kowicie różne a oba dyfry sÄ… bez szpery. Z s14 da siÄ™ wÅ‚ożyć, ale trzeba mieć dwie lewe póÅ‚oÅ›ki od s12, przegub wewnÄ™trzny od s13 oraz prawa piastÄ™ wchodzÄ…ca do dyfra z s14. Poza tym trzeba przerobić lewa piastÄ™ z s12 wchodzÄ…ca do dyfra.

 

O FJ20:

Jeżeli chodzi o utrupianie tego silnia to nie ma co odprężać CR 9.5:1 To nie tragedia zdaje się ze subaru imprezka takie ma. Poza tym kolesie na seryjnym silniku bez odprężania zamykają wtryski 500-tki wiec jest chyba dość wytrzymały. Szkoda tylko ze nalatałeś nim już prawie 400 tys. wiec licz się z szybkim oddaniem silnika. Kucizna występuje w cenach podobnych jak do CA19 albo SR20.

Części u na s do FJ'a prawie nie ma, ale zawsze możesz pociągnąć z Anglii.

O CA18ET:
CR(compression ratio) w CA18ET jest 8: 1 wiec frezowanie tÅ‚oków czy grubsza uszczelka to chyba lekka przesada. DoÅ‚adowanie na poziome 0.3 Nie miaÅ‚o generować mocy tylko ekonomie. TÅ‚oki od DET pasujÄ…, ale CR z nimi wzroÅ›nie do 8.5:1(Wyższe o 0.5 mm). TÅ‚oki w ET maja wciÄ™cia jak 16V tylko po to żeby nie robić dwóch różnych tÅ‚oków z racji niejednakowego ustawienia zaworów w każdym z cylindrów inaczej 1 i 3 byÅ‚yby takie same i 2 i 4.
Nie wkÅ‚adaj innych tÅ‚oków niż oryginalne nissana albo kucizna, bo na mur popÄ™kajÄ… póÅ‚ki miedzy pierÅ›cieniami w okolicach 1 Bara.
Korby od DET'a pasujÄ… i sÄ… troszkÄ™ mocniejsze.
Przeszczep gÅ‚owicy bÄ™dzie siÄ™ wiÄ…zaÅ‚ z prze gwintowaniem bloku na wiÄ™ksze Å›ruby z DET'a zamontowaniem rolki prowadzÄ…cej rozrzÄ…du (wiercenie i gwintowanie) oraz zmiana dolnego kolka rozrzÄ…du, które nie sÄ… zamienne, bo DET ma wiesza Å›rednice walu w tym miejscu czuba, ze wal dasz od DET’a bo pasuje, ale tylko razem z pompa oliwy, koÅ‚em zamachowym, i koÅ‚em pasowym.
Apropo uszczelek pod gÅ‚owice: żadna dorabiana (chyba ze metalowa) oraz żadna podróbka nie wytrzymuje wiÄ™cej niż 1 bar, sprawdzone empirycznie, radze oryginaÅ‚ nissan. Przy okazji radze wymienić Å›ruby od gÅ‚owicy, bo skoro to już byÅ‚o rozkrÄ™cane to bÄ™dzie ciÄ™ czekaÅ‚o czÄ™ste sciÄ…ganie czapki.
Montaż TMIC'a to poroniony pomysÅ‚. MyÅ›laÅ‚em nad tym, ale zrezygnowaÅ‚em. ZaÅ‚óż od volvo 740 turbo razem z chÅ‚odnicÄ… i bÄ™dziesz miaÅ‚ problem z gÅ‚owy albo zrób na zamówienie.
PrzepÅ‚ywka od DET'a moze nie pasować próbowaÅ‚em i nie dziaÅ‚aÅ‚o niezależnie jak podÅ‚Ä…czaÅ‚em ( moze byÅ‚a zrÄ…bana) poza tym dmuchaÅ‚em 1.5 Bara w to z turbiny ze skylina i seryjna PrzepÅ‚ywka siÄ™ nie zamykaÅ‚a.

Jeżeli chodzi o sprzęgło to docisk i tarcza sprzęgła są identyczne z tymi z s13 wiec to działa zamiennie.
A jeżeli chodzi o oÅ›miu Å›wieczkowe to byÅ‚ wymóg ekologiczny powyżej 3000 przy peÅ‚nym wciÅ›niÄ™ciu gazu i tak tylko jedna Å›wieca pracuje.
Oprócz tego ze wiÄ™cej kosztować bÄ™dÄ… Å›wieczki x2 i ze dwa razy bÄ™dÄ… droższe kable wysokiego napiÄ™cia ( dorobienie ich, bo nigdzie nie można kupić. Koszt na 4 Å›wiece to 100 PLN) to nie ma żadnej innej różnicy. Tyle ze oÅ›mioÅ›wiecowe miaÅ‚y jeszcze kata, egr i inne ekologiczne duperele. W silniku amerykaÅ„skim byÅ‚ jeszcze waÅ‚ek rozrzÄ…du o mniejszym wzniosie i czasie otwarcia.